باقر خان کیست ؟

درباره باقر خان، زندگینامه و بیوگرافی

باقر خان کیست ؟

درباره باقر خان، زندگینامه و بیوگرافی

باقر خان

باقرخان فرزند حاج رضا تبریزی بود. نخست پیشه بنائی داشت و قداره بند نیز بود در جریان نهضت مشروطه به انجمن ایالتی تبریز پیوست و در جنگهای تبریز به نفع مشروطه خواهان فداکاری‌های بسیار کرد و در راه پیروزی مشروطه طلبان دلاوری‌ها نمود.

مدتی کوتاه از طرفداری مشروطه دست کشید اما چن دلاوی ستارخان را دید که با هفده سوار مردم را تحریک به قیام می‌کند به ستارخان پیوست.

باقرخان فوج سهام‌الدوله را شکست داد. سربازان ملایری را پس از دور روز اسارت به شهر خودشان فرستاد و بارها جلوی حملات سخت دشمنان آزادی و مشروطه را گرفت.

باقرخان جلو پیشروی سپاه انبوه عین‌الدوله را که خود را به دوچی نزدیک ساخته بود تا شهر را به تصرف درآورد گرفت و نگذاشت به پیشروی ادامه دهند.

باقرخان در پیروزی شهر تبریز و غلبه بر قوای استبداد سهمی عمده داشت و در جنگهای هولناکی که از هر سو بر تبریزیان تحمیل می‌شد دلیری‌ها و پایمردی‌های فراوان نشان می‌داد در دمیدن روح دلیری به مجاهدان و با شرکت فعالانه خود در نبرد سهمگین خونین نمونه اعلائی از آزادگی و دلاوری به‌شمار می‌رفت و برای از پا درآوردن دشمن است بابتکارات کم‌نظیری دست می‌زد که یک نمونه آنها دیلاَ با نهایت اختصار آمده است.

یک روز پس از قیام ستارخان در تبریز و با دمیدن روح آزادگی در مردم، باقرخان مجاهدان محله‌های خیابان، نوبر مارالان. کفشدوزان ارمنستان و یجویه عموزین الدین و سایر آزادی طلبان مشروطه‌خواه را گرد هم آورد و برای بیرون راندن رحیم خان وایل غارتگرش حیله و نقشه‌ای جنگی به‌کار برد، زیرا بیشتر مردان مجاهد بوسیله افراد رحیم خان خلع سلاح شده بودند و فقط عده کمی بودند که هنوز تفنگ داشتند، ازینرو باقرخان پیشنهاد کرد نزدیک ظهر مجاهدان سه دسته شوند و هر دسته از یک طرف بباغ شمال که محل هجوم اقامت رحبم خان بود و حمله نمایند، یک دسته از روبرو و دو دسته از یک طرف بباغ شمال که محل هجوم اقمت رحیم خان بود و حمله نمایند، یک دسته از روبرو و دود دسته از دو طرف دیگر بباغ حمله کنند قسمت جنوبی باغ شمال آزاد باشد تا دشمن راه فرار داشته باشد و در پیشاپیش هر دسته مجاهدان تفنگ به دست و آنها که تفنگ نداشتند هر یک بار دو قلوه سنگ به سوی باغ حرکت نمایند.

تیراندازی مجاهدان شروع شد و آنانکه قلوه سنگ داشتند آنها را بهم می‌زدند تا صدایی شبیه شلیک تیر بدهد. افرد ایل رحیم خان سخت دچار هراس شدند و به یکدیگر می‌گفتند مردن تبریز قیام کرده‌اند و فرار فرار بگوش می‌رسید، رحیم‌خان از در جنوبی با اسب گریخت و افرادش در پی او با شتاب هر چه بیشتر می‌گریختند، مجاهدان بی‌اسلحه دست‌رسی باسلحه یافتند.

رحیم خان و مردانش در باغ صاحبدیوان اردوزدند و چند نفر را فرستاد تا از مراغه تفنگ و فشنگ بیاوردند و دو روز بعد به‌سوی دوچی رفت تا سربازان دولتی را با خود همداستان نموده به تبریز مخصوصاَ محله امیرخیز حمله نمایند.

جنگ دولتاین شدت می‌یافت و باقرخان و ستارخان با هم در ارتباط بودند و در مواقع لزوم به‌کمک یکدیگر می‌شتافتند علاوه بر این نظم خاصی در سپاه مجاهدان بوجود آوردند و هر 20 نفر مجاهد را زیر نظر یک نفر سرکرده قرار دادند.

چون مشروطه‌خواهان مجاهد پیروز گشتند انجمن ایالتی آذربایجان به باقرخان لقب سالار ملی و به ستارخان لقب سردار ملی داد.

مخبرالسلطنه پس از پیروزی مشروطه‌خواهان به والی‌گری آذربایجان آمد به‌جای قدرت دانی از کوشش‌ها و از جان گذشتگی‌های ستارخان و باقرخان در روز ورود که مجاهدان باستقبالش رفته بودند نسبت باین دو دلاور آزادیخواه بی‌اعتنایی و سردی بسیار نشان داد و در نها نیز وسایل تبعید این دو قهرمان را به تهران فراهم ساخت در نتیجه باقرخان و ستارخان گرفتار مصیبت‌ها و سرانجام شومی شدند که همه به گردن حاج مخبر‌السلطنه بود. خلاصه اینکه با تحریم مخبرالسلطنه همراه با ستارخان به تهران دعوت گردید عده‌ای از و کلای آذربایجان تا زنجان به استقبال وی و ستارخان آمدند و در قزوین کرج تهران استقبال فراوان از آنها به‌عمل آمد در مجلس لوحه سیمین منقوش به طلا به باقرخان دادند نخست ماهی هزار تومان از طرف دولت مقرری برایش معین و در باغ عشرت آباد مسکن داده شد اما در واقعه تحویل اسلحه به پارک امین‌الدوله رفت و پس از محاصره پارک تفنگش را از روی گرفتند و بعد از مدتی ماهی سیصد تومان ماهانه برایش معین کردند و باقرخان خانه‌ای در خیابان شاهپور اجاره کرد.

چون جنگ جهانی اول آغاز گردید دموکرات‌ها و آزادیخواهان دست به مهاجرت زدند و باقرخان نیز بدان‌ها پیوست و با شور و میهن‌پرستی و طرفداری از آلمانی‌ها از تهران رفتند و برای رفتن به بغداد به کرمانشاه رهسپار شدند. و شبی در یک روستای نزدیک قصر شیرین مورد حمله کردها که می‌خواستند اسلحه و اموال آنها را تارج کنند قرار گرفتند و همه آن‌ها را گشتند و حسد آبان را در چاه انداختند و چند روز بعد جسد آنها را زا چاه بیرون آوردند و باقرخان سالار ملی در گمنامی به خاک سپرده شد.

حکیم ارد بزرگ : آدمی ، بخشی از گیتی است و باز در آن آمیخته می گردد


شب زندگی ، برای خردمند ، همچون روز روشن است. حکیم ارد بزرگ

طبیعت ، آموزگار بزرگیست ، خردمندان از آن درس ها می گیرند. حکیم ارد بزرگ

کسی رستاخیز و دگرگونی بزرگی را فراهم می آورد که پیشتر ، بارها و بارها ، در کشاکش روزگار ، خود ساخته و نیرومند شده باشد. حکیم ارد بزرگ 


گردن کشان ، خیلی زود ، برده آدمهای بد کردار می گردند. حکیم ارد بزرگ

 

حکیم ارد بزرگ , ارد بزرگ , Great Orod , philosophy , Iranian philosopher

 

 


مرد دلیر بهنگام ستیز و نبرد ، رایزنی و مشورت با ریش سپیدان را فراموش نمی کند. حکیم ارد بزرگ

شادی که با نابودی دیگران فراهم شود، جام زهری کشنده است.  حکیم ارد بزرگ

اندوه گذشته را نباید خورد ، که بیماری ساده را ، کشنده می کند.  حکیم ارد بزرگ

پیمان زناشویی آسان ، ارزشمند است. حکیم ارد بزرگ

اگر حزب سیاسی شما ، به برنامه های خود عمل ننمود ، بی درنگ ترکش کنید. حکیم ارد بزرگ

امروزه انتخابات آزاد ، تنها راهکار ادامه ماندگاری یک دودمان سیاسی است. حکیم ارد بزرگ

جفتت اگر پرید ، برای پریدن شتاب مکن.  حکیم ارد بزرگ

چه خوب و بجاست که هر خانواده ، بین دو تا سه فرزند داشته باشد. حکیم ارد بزرگ

آب و هوا ، بر جهان بینی و پبوندهای مردمی اثرگذار است. حکیم ارد بزرگ

آدم ها ، یکی از میوه های بسیار بسیار کوچک درختان گیتی هستند. حکیم ارد بزرگ

آدمی ، بخشی از گیتی است و باز در آن آمیخته می گردد . حکیم ارد بزرگ

بی مایگی و بدکاری ، پاینده نخواهد ماند ، گیتی رو به شکوفایی است . با نگاهی به گذشته می آموزیم : نابکاری هایی همچون برده داری ، همسر سوزی و … را آدمیان رها نموده اند ، پس پویندگی و شکوفایی ، براستی هویداست . حکیم ارد بزرگ

جهان را آغاز و انجامی نیست ، آنچه هست ، دگرگونی در گیتی است . ما دگرگونی در درون گیتی را زایش و مرگ می نامیم . ما بخشی از دگرگونی در گیتی هستیم ، دگرگونی که در نهان خود ، پویش و شکوفایی را پیگیری می کند . بروز آینده ما ، بسیار فربه تر از امروز خواهد بود ، ما در درون گیتی ، در حال پرتاب شدن هستیم ، پرتاب به سوی جایی و نمایی که هیچ چیز از آن نمی دانیم ، همان گونه که در کودکی از این جهان هیچ نمی دانستیم . میدان دید ما ، با همه فراخنایی خود ، می تواند همچون شبنمی کوچک باشد بر جهانی بسیار بزرگتر از آنچه ما امروز از گیتی در سر می پرورانیم ، پس ، گیتی بی آغاز و بی پایان است. حکیم ارد بزرگ

آب زندگی است ، کسی که آن را بیهوده از بین می برد ، زندگی و هستی خویش را از یاد برده است. حکیم ارد بزرگ

آدمیان ، همواره نیازمند آموزشهای زیستگاهی هستند. حکیم ارد بزرگ

آدمیانی که زیستگاه خویش را نابود می کنند ، براستی بی ریشه و مزدورند. حکیم ارد بزرگ

جهان همواره در حال دگرگونی و شکوفایی است ، نباید این پویندگی را زشت دانست ، باید همراه بود و بخشی از این شکوفایی را بر دوش داشت. حکیم ارد بزرگ

خواست واپسین آدمی ، شناور شدن در بسامدها و امواج گیتی است. حکیم ارد بزرگ

شناخت درست فراخنای بیکران گیتی ، آدمهای تندرو و خشن را هم ، آرام و نرم خو خواهد نمود.  حکیم ارد بزرگ

گیتی ، آوای مهربانی و شادیست. حکیم ارد بزرگ
 
اندیشه و سخن نامداران و اساطیر زاینده است ، یاد آنان برای فرزندان سرزمین خویش ، شادی و امید به ارمغان می آورد. حکیم ارد بزرگ

آدمهای بزرگ و اندیشمند ، بسیار اشک می ریزند. حکیم ارد بزرگ

برآزندگان ، چشم در توانایی های خود دارند ، هیچ چیز نمی تواند ، آنان را از آرمانشان باز دارد . حکیم ارد بزرگ

کمر راه هم ، در برابر آرمان خواهی برآزندگان خواهد شکست. حکیم ارد بزرگ

کوشش بی پایان برای رسیدن به یک آرمان پاک ، از آدمی ، چهره ماندگار می سازد. حکیم ارد بزرگ 

برخیز!...  راه های تازه ، در آرزوی رسیدن قدم های ما هستند . حکیم ارد بزرگ

گیتی دارای ساختاری سازمان یافته است، این ساختار به آن پویایی بخشیده، و برآیندی شگرف در پی داشته است. حکیم ارد بزرگ

مردمان توانمند ، در میان جشن و بزم نیستند . آنها هر دم ، به آرمانی بزرگتر می اندیشند و برای رسیدن به آن ، در حال پیکارند. حکیم ارد بزرگ

گِره هایی که به هزار نامه دادگستری باز نمی شوند ، به یک نگاه و ندای ریش سپیدی گشاده می گردند. حکیم ارد بزرگ

نابکارترین آدم ها ، برای رشد خود ، به جایگاه دیگران می تازند.  حکیم ارد بزرگ


 news list انیمیشنی ساختیم که باعث سربلندی جمهوری اسلامی شود خبرگزاری تسنیم |? روز قبل news list مهتاب کرامتی در جشنواره سمت گرفت صراط نیوز |? روز قبل news list مستند مایکل مور ماه آینده روی پرده می رود ایرنا |? روز قبل news list چهره بازیگران “معمای شاه” قبل و بعد از گریم/شخصیت های واقعی سریال شریان |? روز قبل news list بازیگران معروفی که مجردند+تصاویر 9 صبح |? روز قبل news list فیلمی که در قد و قواره تلوزیون است/کاری نصفه و نیمه در سینمای کودک!/ وقتی نمی شود خاطر جمع با خانواده به سینما رفت فردا نیوز |? روز قبل news list جکسون: «هابیت» را همین طوری ساختم داغ نیوز |? روز قبل news list معرفی بهتر مفاخر و مشاهیر در حوزه سینما با فیلمسازی نوجوانان خبرگزاری دانشجو |? روز قبل news list کدام کارگردان ها برای جشنواره فیلم فجر مشغول کار هستند؟ صبح قزوین |? روز قبل news list «برد پیت» فیلم علمی تخیلی «روشنگر» را به روی پرده سینما می برد فارس نیوز |? روز قبل news list انتصاب مهتاب کرامتی به عنوان مشاور هنری صدای ایران |? روز قبل news list مهتاب کرامتی به عنوان مشاور هنری انتصاب شد آریا نیوز |? روز قبل news list حکم مهتاب کرامتی صادر شد آفتاب |? روز قبل news list دوبله فیلم «محمد رسول الله(ص)» در ترکیه خط امید |? روز قبل news list محمد حمزه زاده: امیدوارم تیزر سینمایی "دختر شینا"، آخرین تیزر سینمایی حوزه ادبیات نباشد نسیم آنلاین |? روز قبل news list «من دیه گو مارادونا هستم» به اسپانیا می رود باشگاه خبرنگاران |? روز قبل news list عکس/ اهدای پرچم حرم حضرت عباس (ع) به فرج الله سلحشور رویش نیوز |? روز قبل news list مراسم افتتاحیه فیلم «ناهید» برگزار شد مهر نیوز |? روز قبل news list مهتاب کرامتی مشاور هنری دبیر جشنواره فیلم فجر شد هدانا |? روز قبل news list همایش فیلمسازان تفتی برگزار شد تابناک |? روز قبل news list مهتاب کرامتی مشاور شد انتخاب |? روز قبل news list تیزر سینمایی "دختر شینا" رونمایی شد نسیم آنلاین |? روز قبل news list سینمای دینی و نسبت روحانیت با سینما تابناک |? روز قبل news list شهاب حسینی و هنگامه قاضیانی پشت صحنه برادرم خسرو وبگاه قلم |? روز قبل news list عکس: شهاب حسینی در «برادرم خسرو» داغ نیوز |? روز قبل news list مهتاب کرامتی مشاور شد news list دبیر جشنواره ی فیلم فجر به مهتاب کرامتی هم حکم داد هنر نیوز |? روز قبل news list مهتاب کرامتی مشاور هنری دبیرجشنواره فیلم فجر شد خط نیوز |? روز قبل news list واکنش کارگردان «عشق تعطیل نیست» به افشاگری بهنوش بختیاری خبر آنلاین |? روز قبل news list کارگردان "جامه دران": گفتند این فیلم اقدام علیه امنیت ملی است نسیم آنلاین |? روز قبل news list مجردهای سینما و تلویزیون ایران را بشناسید کمال مهر |? روز قبل news list مهراوه شریفی نیا در حال خواندن وصیت مادرش + عکس کمال مهر |? روز قبل news list حکم مهتاب کرامتی صادر شد خبر آنلاین |? روز قبل news list اکران خصوصی فیلم سینمایی” این سیب هم برای تو” | گزارش تصویری اتاق نیوز |? روز قبل news list نفیسه روشن بازیگری را در سینما دنبال می کند! اتاق نیوز |? روز قبل news list نیکی کریمی در کنار رییس سینما آزادی! اتاق نیوز |? روز قبل news list مهتاب کرامتی مشاور هنری دبیر جشنواره فیلم فجر شد سوره سینما |? روز قبل news list دوبله فیلم «محمد رسول الله(ص)» در ترکیه قم فردا |? روز قبل news list مهتاب کرامتی مشاور هنری دبیرجشنواره فیلم فجر شد خبرگزاری تسنیم |? روز قبل news list شصت و پنجمین جلسه سینما روایت میزبان دو مستند می شود نسیم آنلاین |? روز قبل news list ارزشمندترین بازیگر جهان در سال 2015/عکس روزنو |? روز قبل news list مهتاب کرامتی مشاور هنری جشنواره فیلم فجر پارس نیوز |? روز قبل news list مهتاب کرامتی مشاور هنری دبیر جشنواره فیلم فجر شد چهره نیوز |? روز قبل news list مهتاب کرامتی مشاور هنری دبیر جشنواره فیلم فجر جام نیوز |? روز قبل news list مهتاب کرامتی؛ مشاور هنری دبیرجشنواره فیلم فجر شد ایلنا |? روز قبل news list



نبرد ایران و عربستان در هندبال انتخابی المپیک

خب این هم از پست جدیدم . دو تا خبر جدید توش هست که تا حالا نشنیدین و برگزیده ای از جملات قصار حکیم ارد بزرگ
امیوارم دوست داشته باشین
هندبال انتخابی المپیک/امشب:ایران-عربستان درپی صعود
مسابقات هندبال انتخابی المپیک ریو ۲۰۱۶ امروز با چند دیدار پیگیری میشود و در حساسترین بازی تیم کشورمان برای صعود به مرحله بعد برابر عربستان قرار میگیرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، پایگاه اختصاصی مسابقات ، در این رقابت ها که تا 6 آذر ادامه می باید ، 11 تیم برتر آسیا در دو گروه رقابت می کنند.در نهایت تیم قهرمان به طور مستقیم مجوز حضور در المپیک را کسب می کند و تیم‌هاى دوم و سوم به مرحله نهایى انتخابى المپیک برای کسب سهمیه این بازی‌ها با تیم‌هاى دوم و سوم قاره‌هاى اروپا ، آفریقا و ‌آمریکا رقابت خواهد کرد.نتایج و برنامه مسابقات به این شرح است :


* گروه یک :


کره جنوبی 33 - 23 چین


استرالیا 11 - 33 بحرین


- تیم عراق استراحت کرد.


- در گروه یک تیم های بحرین و کره جنوبی با 6 امتیاز اول و دوم هستند و به نیمه نهایی صعود کردند.تیم های عراق و چین با 2 امتیاز و استرالیا بدون امتیاز سوم تا پنجم شدند و بخت صعود را از دست دادند.


* گروه دو :


- برنامه - یکشنبه اول آذر :


قطر - عمان


ژاپن - ازبکستان


ایران - عربستان (ساعت: 19:30 - سالن الدحیل)


- تیم ایران پیش از این 39 - 31 عمان ، 33 - 18 ازبکستان و 31 - 27 ژاپن را شکست داد و 17 - 32 مغلوب قطر شد.


- تیم قطر با 8 امتیاز به نیمه نهایی راه یافت و تیم های ایران با 6 ، ژاپن و عربستان با 4 امتیاز دوم تا چهارم هستند.تیم های عمان با 2 و ازبکستان بدون امتیاز پنجم و ششم هستند و بختی برای صعود ندارند.


- بر طبق قوانین مسابقات ملاک رده بندی در گروه ها به ترتیب ، امتیاز ، امتیاز دیدارهای تیم های مقابل ، تفاضل گل تیم های مقابل ، تعداد گل زده تیم ها و تفاضل گل است.


تا کنون علاوه بر تیم هندبال برزیل - میزبان مسابقات ، تیم های فرانسه (قهرمان جهان) و آرژانتین (قهرمان بازی های پان امریکن) به المپیک ریو راه یافته اند.
_________________________________
فوتسال ناشنوایان جهان؛پیروزی بانوان ایران بر دانمارک    
۱۳۹۴\۰۹\۰۱ - ۱۰:۳۷ AM


تیم ملی فوتسال بانوان ناشنوا در دیدار برابر دانمارک ضمن پیروزی با نتیجه ۸ بر ۳ ،به دور بعد صعود کرد.


به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از روابط عمومی فدراسیون ورزش های ناشنوایان ،فوتسالیست های بانوان ناشنوا که برای نخستین بار در میادین بین المللی حضور می یابند ، در مسابقه دوم خود با پیروزی برابر دانمارک، همراه تیم انگلستان به دور بعد صعود کردند.

این تیم در نخستین رقابت با نتیجه 5 بر 0 برابر تیم انگلیس مغلوب شده بود.

چهارمین دوره جام جهانی فوتسال ناشنوایان به میزبانی تایلند برگزار می شود.
_________________________________


سینمای غمزده ، دشمن اقتصاد و بهره وری است. حکیم ارد بزرگ نابغه عرصه فلسفه

امید و شوق به زندگی ، پشت دروازه شهر آدمهای تحقیر شده و غمگین نمی ایستد . حکیم ارد بزرگ (فیلسوف ایرانی)

آدم افسرده و ناامید ، ارزش توان و نیروی خویش را از یاد برده است ، باید به او کمک کرد ، تا دوباره خود و آرمانش را باز یابد . حکیم ارد بزرگ (Great Orod_The greatest thinker)

نادانی ، خودخواهی به بار می آورد .  حکیم ارد بزرگ (فیلسوف ایرانی)

ناراستی هایمان را بپذیریم چرا که بهانه آوردن آنها را دو چندان سنگین می کند. حکیم ارد بزرگ (Great Orod_Philosophy and wisdom)

خنده در پس خود ، هزار راز و زر در سینه دارد. حکیم ارد بزرگ (Great Orod_Father of modern philosophy)

سخن مهر آمیز و دلگرم کننده، می تواند از فانوس کوچک ، ستاره بسازد.  حکیم ارد بزرگ (Great Orod_The greatest philosopher of the world)

کمر راه هم ، در برابر آرمان برآزندگان خواهد شکست . حکیم ارد بزرگ (Great Orod_The greatest philosopher of history)

خردمند ، در شوخی زیاده روی نمی کند . حکیم ارد بزرگ (Great Orod_The greatest contemporary philosopher)

هرگز به کودکانتان نگویید ، پیشه آینده اش چه باشد ، همواره به او ادب و ستایش دیگران را آموزش دهید ، چون با داشتن این ویژگیها ، همیشه او نگار مردم و شما در نیکبختی خواهید بود و اگر اینگونه نباشد ، هیچ پیشه ای نمی تواند به او و شما بزرگی بخشد . حکیم ارد بزرگ (Great Orod_The greatest philosopher)

همراهان و هم آوایان ، مهر و زیبایی زندگی هستند . حکیم ارد بزرگ (Great Orod_The greatest philosopher of the century)

اساطیر ، شایسته گرامیداشت و بزرگداشت هستند ، اما نهایت نیستند . حکیم ارد بزرگ (Great Orod_Iranian philosopher)

بیشتر کشورهای عربی، همواره به دنبال تجزیه و نابودی ایران بوده و هستند، آنها برای انجام این کار، همه دارایی خود را نیز خواهند پرداخت . حکیم ارد بزرگ (Great Orod_The greatest thinker)

تنها آدمهای کوچک، پیشینه نیاکان خویش را به ریشخند می گیرند . حکیم ارد بزرگ (جملات ناب , سخنان ناب)

زمین همچون آینه می تواند ، بازخورد رفتارها و کنش های ما باشد . حکیم ارد بزرگ (کتاب سرخ)

زیستگاه زیبا ، آدمیان را در گذر زندگی ، همواره شاداب و جوان نگاه می دارد .  حکیم ارد بزرگ (بزرگترین فیلسوف تاریخ ایران)

سیاستمدار باهوش ، بیش از همه ، به دنبال شناخت و درک افکار عمومی است . حکیم ارد بزرگ (پدر فلسفه جدید)

جایگاه نقد شما بر کار دیگران ، می تواند آغازگاه نخستین گامتان ، برای سازندگی و آفرینش باشد .  حکیم ارد بزرگ (Great Orod_philosopher king)

مهمترین آرمان کشورهای جنوب خلیج فارس، نابودی بزرگی و شکوه ایران است. حکیم ارد بزرگ (برترین فیلسوف معاصر)

زیستگاه ما ، براستی آینه فرهنگ ماست . حکیم ارد بزرگ (بزرگترین فیلسوف جهان)

هیچگاه سیاستمداران خویش را ، از میان کسانی که کودکی و جوانی خویش را در رنج ، تنگدستی و سختی بوده اند ، برنگزینید ، چرا که آنان همواره در پی بازپس گیری غرور و روان نابود شده خود ، و همچنین انتقام از گذشته هستند . حکیم ارد بزرگ (Great Orod is one of the most important Iranian philosophers)

سر بریده خردمندان هم ، به هزار گونه سخن می گوید . حکیم ارد بزرگ (Great Orod_Father of modern philosophy)

سفر ، نای روان است ، برای اندیشه و آرمان بزرگ فردا .  حکیم ارد بزرگ (Great Orod_World philosopher)

آرامش رسانه ایی ، افزایش شادی های مردمی و هنجارها و قوانین درست دولتی ، توان سرمایه گذاری و کارآفرینی را بیشتر می کند . حکیم ارد بزرگ (فیلسوف ایرانی)

پول و سرمایه ، در سرزمین ناآرام ، جایی ندارد .  حکیم ارد بزرگ (Great Orod)

در هنگامه هیاهو و غوغا ، کسی در اندیشه کارآفرینی و کار نیست .  حکیم ارد بزرگ (Great Orod_World Philosophy teacher)

نادان همیشه از آز و فزون خواهی خویش ، خسته است .  حکیم ارد بزرگ نابغه عرصه فلسفه

 

Great Orod is one of the most important Iranian philosophers , Great Orod is one of the world's best known and most widely read and Great Orod studied philosophers , Great Orod_The greatest philosopher of the century , Great Orod_Father of modern philosophy , Great Orod_World Philosophy teacher , Great Orod_philosopher king , Great Orod_The greatest philosopher , Great Orod_The greatest philosopher of the world , Great Orod_The greatest contemporary philosopher , Great Orod_The greatest contemporary philosopher , Great Orod_The greatest philosopher of history , Great Orod_World philosopher , فیلسوف , فیلسوف ایرانی , حکیم ارد بزرگ , great orod, hakim orod bozorg, بزرگترین فیلسوف


آدم با ادب ، دروازه دلها را همیشه گشوده می بیند .  حکیم ارد بزرگ (متفکر ایرانی)

بزرگان ، آزادیخواه و بردبار هستند . حکیم ارد بزرگ (Great Orod)

پندار های پاک ما در خواب و بیداری ، اگر ادامه یابند و با کار و کوشش همراه شوند ، بی شک کم کم ساخته خواهند شد .  حکیم ارد بزرگ (Great Orod_The greatest thinker)


سرود و آهنگ زیبای طبیعت ، تپشی آرام و کشیده دارد . حکیم ارد بزرگ

حکیم ارد بزرگ ,ارد بزرگ,great orod,hakim orod bozorg,mojtaba shoraka,حکیم ارد بزرگ , استاد شرکاء , مجتبی شرکا,بزرگترین فیلسوف معاصر,استاد ارد بزرگ,دانشمند ارد بزرگ,بزرگترین اندیشمند جهان,بزرگترین متفکر جهان,بزرگترین فیلسوف تاریخ

 






مهربانی تنها عامل صلح پایدار در بین کشور هاست . حکیم ارد بزرگ


رسیدن به یک زندگی زناشویی خوب ، با ارزش است و مهم نیست که خواستگار ، دختر باشد و یا پسر ... حکیم ارد بزرگ


هیچ گاه در برابر فرزند ، همسرتان را بازخواست نکنید . حکیم ارد بزرگ


سخنان بزرگان با عکس

فرزند بدکار ، آتش زندگی پدر و مادر است . حکیم ارد بزرگ
داستانک

این دیدگاه درست نیست که بپنداریم مرد توانا ، فرزندی همچون خود خواهد داشت . حکیم ارد بزرگ


سرود و آهنگ زیبای طبیعت ، تپشی آرام و کشیده دارد .  حکیم ارد بزرگ



 زمین زنده و پویاست ، آن را باید پاسداشت .  حکیم ارد بزرگ


درون ما ، از نگاه تیزبین خردمندان ، پنهان نیست .  حکیم ارد بزرگ

  • نوروز ، فرخنده جشن طبیعت است و چه روزی زیباتر از این ؟ . حکیم ارد بزرگ
  • نامداران هیچ گاه ، خویش را گرفتار پاسخ به کج اندیشان نمی کنند .  حکیم ارد بزرگ
  • کودکان برای شاد بودن، بیش از هر چیزی به گفتگو با ما نیاز دارند. حکیم ارد بزرگ


کودکان خویش را لوس و پررو بار نیاوریم که در بزرگسالی گستاخ و ناتوان خواهند بود . حکیم ارد بزرگ

999999999999999999999999999999999999999999999.





اوحدی


درد دلم را طبیب چاره ندانست

مرهم این ریش پاره پاره ندانست

راز دلم را به صبر، گفت: بپوشان

حال دل غرقه از کناره ندانست

طالع من خود چه شور بود؟ که هرگز

هیچ منجم در آن ستاره ندانست

یار به یک بار میل سوی جفا کرد

حق وفای هزار باره ندانست

برد گمانی که: ما به عشق اسیریم

این که چه نامیم یا چه کاره؟ ندانست

خال بنا گوش اوز گوشه نشینان

برد چنان دل، که گوشواره ندانست

قافلهٔ عقل را به ساعد سیمین

راه ز جایی بزد که باره ندانست

دوش به خونی گریستم، که ز موجش

 احمد محمود *** ahmad mahmood

عقل به اندیشها گذاره ندانست

سختی ازان دید، اوحدی، که به اول

قاعدهٔ آن دل چو خاره ندانست

این باغ سراسر همه پر باد وزانست

جنبیدن این شاخ درخشان همه زانست

او را نتوان دید، که صورت نپذیرد

پرویز شاپور *** parviz shahpoor

هر چند که صورتگر رخسار رزانست

بس رنگ بر آرد ز سر این خم پر از نیل

آن خواجه، که سر جملهٔ این رنگ رزانست

آن عقل، که بر هر غلط انگشت نهادی

در صنعت آن کار که انگشت گزانست

صد رنگ ببینیم درین باغ به سالی

حجت الله شکیبا *** hojat allah shakiba

کین چیست؟ بهار آمد و این چیست؟ خزانست

هر لحظه برون آید ازین صفه نباتی

کندر هوس او شکر انگشت گزانست

ای اوحدی، انگور خود از سایه نگه‌دار

تا غوره نماند، که شب میوه پزانست

عشق روی تو نه در خورد دل خام منست

کاول حسن تو و آخر ایام منست

از تو دارم هوسی در دل شوریده، ولی

راه عشقت نه به پای دل در دام منست

مگرم عقل شکیبی دهد از عشق، ارنه

بس خرابی کند این جرعه، که در جام منست

من حذر می‌کنم از عشق، ولی فایده نیست

سعدی شیرازی***saadi

حذر از پیش بلایی، که سرانجام منست

آفت سیل به همسایه رساند روزی

سخت باریدن این ابر که بر بام منست

روزگار از دل محنت کش من کم مکناد!

درد عشق تو، که قوت سحر و شام منست

تا قبای تو بر اندام تو دیدم، ز حسد

بیهقی***bayhagi

خارشد هر سر مویی، که بر اندام منست

نامه سهلست نبشتن به تو، لیکن از کبر

هرگز آن نامه نخوانی، که درو نام منست

گرد عاشق شدن و عشق نگردد دیگر

اوحدی، گر بچشد زهر، که در کام منست

 سخنان بزرگان جهان

گر به دست آوریم دامن دوست

همه او را شویم و خود همه اوست

آنکه او را در آب می‌جویی

ابومسلم خراسانی

همچو آیینه با تو رو در روست

تو تویی خود از میان برگیر

کز تویی تو رشته تو برتوست

گر شود کوزه کوزه گرنه شگفت

که بسی کاسه سوده گشت و سبوست

جملات فلسفی ، جملک

همه از یک درخت هست این چوب

که گهی صولجان و گاهی گوست

ها، که اسم اشارتست از اصل

الفتش را چو واو کردی هوست

داستان کوتاه

انقلاب ضرورتست این جا

تا تو آن مغز بر کشی از پوست

مدتی توبه داشتیم، اکنون

که خرابات عشق در پهلوست

منشین تشنه، اوحدی، که ترا

پای در آب و جای بر لب جوست